İNÖNÜ İLKOKULU ANASINIFI STEM ORDUSU ( STEM OF ORDU) PROJE EKİBİ MİNİKLERİMİZ GELECEĞİN BİLİM İNSANLARI
Uzay denildiğinde aklımıza o kadar çok soru geliyor ki. Nereden başlasak bilemiyoruz. "Neden uzaya gidiyoruz? Uzayda hayat var mı, biz uzayda yaşayabilir miyiz, uzayın bir başlangıcı bir sonu var mı?" gibi onlarca soru ve daha nicesi... Bu kocaman, siyah, gizemlerle dolu boşluk hakkında bilim insanları bile çok az bilgiye sahip...
İnsanlığın gökyüzü merakı çok eski çağlardan bu yana insanlığı keşfetmeye yönlendirmiş, yeni makinalar yapılmasının önünü açmış ve insanlığa uzayın derinliklerine kadar gitmek konusunda ilham vermiştir.
Tabii ki içimizdeki o keşfetme azmi hiçbir zaman tükenmiyor. Ayrıca neredeyse her yeni uzay görevinde öğrenilen yeni bir bilgi insanlığa inanılmaz faydaları olan teknolojilerin keşfini de beraberinde getiriyor.
Uzaktan kumandalar, dalgıçların dalış tüpleri ve şoklanmış, vakumlanmış uzun süre dayanan yiyecekler gibi.
Öğrencilerimiz küçük yaşta uzay ile tanıştılar. Uzaya gidip araştırmalar yapabilmek için araçlarını tasarlayıp yaptılar. Roketimiz uzaya gitmek için hazır.
Minik öğrencilerimizin Uzay keşfi
Kuruculuğunu yürüttüğüm''STEM ORDUSU ( STEM OF ORDU )'' e Twinning projesi kapsamında okulumuz anasınıfı B şubesi öğrencileri öğretmenleri Şenay ALADAĞLI rehberliğinde küçük yaşta UZAY ile tanıştılar. ''Uzay, gezegenler, küresel ısınma, iklim değişikliği, Mars'a yolculuk'' gibi konularda öğrencilerimiz sınıf öğretmenleri rehberliğinde araştırmalar yaptılar, sonra tasarladılar, tasarımlarını çizdiler, yaptılar, astronot kıyafetlerini giyerek uzay yürüyüşü yaptılar. Dünyamızda su kaynaklarının azalması sonucu gelecekte su sıkıntısı yaşayabiliriz diye Mars gezegeninde su arama drama çalışması yaptılar. ve son olarak ta yaptıkları çalışmaları değerlendirdiler. Öğrencilerimiz böylece başarılı, güzel bir STEM çalışması ortaya koydular. Bu çalışmada bize destek veren velilerimize ve çalışmanın kahramanları öğrencilerimize emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Anasınıfı B ŞB öğretmeni
Şenay ALADAĞLI